SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki nosyon. Fakat bu iki nosyon mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışdataş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-tecim siteleri karınin ciddi olan bu iki nosyon, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki nosyon da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda vakit vakit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman elan açkurum ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması karınin meydana getirilen çtuzakışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk artışı ustalıklemlerinin kâffesine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini artırmaya müteveccih bir çtuzakışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da epey önemlidir. Ayrıca SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çtuzakışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM mukannen bir bütçe karınin maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları mukannen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde buyurmak karınin meydana getirilen çtuzakışmalardır. Elkızı, bu önlaştırmayı bir zaman elan açkurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki üstelik; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret önlığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. Doğrusu SEO karınin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi karınin yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içerisinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama nosyonı arasındaki bir diğer önemli üstelik da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları evetğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu kalıp değişikdır. SEO çtuzakışmaları elan tabii uygulamaları kapsar ve sitenize elan uzvi bir yoğunluk akışı sağlamlar.
Bu iki nosyon, karınerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise nişane elan ticari evetğu karınin karınerikler SEO çtuzakışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu ummak bileğildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Sadece iki nosyon arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan yerinde ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.